Isabel Merkel aan het hoofd van “Freudenberg Home and Cleaning Solutions Professional”

isabel-merkel_PR.jpg

17/08/21, Weinheim – Isabel Merkel zal de functie van President Professional bij Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS) op zich nemen. Met ingang van 1 mei 2021 volgt zij Elisabeth Arnberg op, die het bedrijf verlaat na een carrière van 30 jaar bij FHCS.

In haar nieuwe rol is Merkel verantwoordelijk voor de wereldwijde Professional business gevestigd in Weinheim, het merk Vileda Professional en het Australische merk Oates. Merkel rapporteert aan Karin Overbeck (CEO FHCS).

"Ik ben zeer blij dat Isabel Merkel deze functie heeft geaccepteerd", zegt Overbeck. "Met haar gedrevenheid en energie gaat ze ons zonder twijfel helpen de business te stimuleren en te laten groeien. Ze is een polyvalente en getalenteerde persoonlijkheid die mensen kan sturen met goede en innovatieve ideeën.” Merkel voegt hieraan toe: “Onze industrie staat voor enorme uitdagingen gelinkt aan de huidige pandemie. Ik richt mijn aandacht om deze uitdagingen samen met onze klanten aan te gaan. Dit betekent dat de behoeften van onze specifieke doelgroepen nog beter in kaart moeten brengen zodat we beter op hun behoeften kunnen inspelen. Met name met digitale oplossingen en een sterkere focus op duurzaamheid hopen we onze klanten te ondersteunen in de ontgrendeling van nieuwe kansen.”

Merkel vervulde eerder diverse management consulting functies, ook sinds 2015 binnen de Freudenberg Group. Binnen Freudenberg waren dat verschillende management functies op internationaal niveau voor VibraCoustic Business Group. Recent was zij als Director Global Account Sales voor de automotive industrie verantwoordelijk voor de wereldwijde Sales aan de autofabrikant BMW.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
vileda.professional@fhp-ww.com